جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

داسیلوا از بولسونارو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ برزیل پیشی گرفت

بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی های صورت گرفته، لولا دا سیلوا رئیس جمهوری پیشین چپ گرا با کسب ۴۱ درصد آرا در مقابل ژائیر بولسونارو، رئیس دولت کنونی این کشور با ۲۳درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ برزیل پیروز خواهد شد.  

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا، نشریه فرانسوی لوفیگارو نوشت: بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه دیتافول ها (datafolha)، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا سیاستمدار برزیلی و رئیس‌جمهوری پیشین این کشور با کسب ۴۱ درصد آرا در مقابل بولسونارو، رئیس جمهوری کنونی برزیل با اخذ ۲۳ درصد آرا در دور اول انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پیروز خواهد شد.  
این روزنامه فرانسوی افزود: در دور دوم انتخابات نیز رئیس جمهوری پیشین برزیل (از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ میلادی) با کسب ۵۵ درصد آرا در مقابل ۳۲ درصد برای رئیس جمهوری کنونی، پیروز میدان خواهد شد.  

 درحالی که بیش از یکسال تا انتخابات ریاست ۲۰۲۲ ریاست جمهوری بزریل باقی مانده، لولا داسیلو رئیس‌جمهوری سابق برزیل به دنبال بازگشت به عرصه سیاسی در کشورش است و در همان حال تلاش می کند زمینه‌ها را برای به چالش کشیدن ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری کنونی فراهم کند.

لوفیگارو ادامه داد: «سرجیو مورو»  قاضی سابق جایگاه سوم نظرسنجی ها را به خود اختصاص داده است.

لوفیگارو افزود: داسیلوا که همواره اعلام بی گناهی می کرد، سرانجام با رای دیوان عالی مبنی بر ابطال حکم محکومیتش توانست حقوق سیاسی خود را بازیابد.  
به نوشته این روزنامه فرانسوی، نظرسنجی صورت گرفته در حالی است که برزیل بحران اقتصادی بزرگی را به دلیل همه گیری کووید-۱۹ پشت سر گذارده و بیش از ۴۲۸ هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

همزمان با اینکه فعالیت های سیاسی لولا داسیوا به دنبال تبرئه شدن از اتهام فساد مالی احیا شده، وی این هفته را صرف دیدار با هم پبمانان و رقبای سابقش در پایتخت برزیل کرد که می تواند اولین گام ها برای ایجاد ائتلافی علیه بولسونارو تلقی شود.

این در حالی است که بولسونارو به دلیل سوءمدیریت اوضاع کرونایی برزیل و سیاست هایش در قبال حفاظت از محیط زیست و جنگل زدایی در آمازون با انتقادهای داخلی  و خارجی مواجه شده است.

مشاوران و منابع آگاه اعلام کرده اند که لولا داسیلوا در وهله اول به دنبال ایجاد ائتلاف و هم پیمانی ها در سطح ایالت های برزیل است.

همزمان با بحران بهداشتی بی سابقه، اوضاع نابسامان اقتصادی، ابطال پرونده‌های فساد علیه لولا داسیلوا و تا حدی هم سرنوشت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰، سبب شده تا شانس پیروزی ژائیر بولسونارو در انتخابات سال آینده برزیل کمرنگ شود.

شهروندان برزیلی، دوم اکتبر ۲۰۲۲ (۱۰ مهر ۱۴۰۱) برای تعیین سی‌ونهمین رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای لاتین برای یک دوره ۴ ساله پای صندوق‌های رای می‌روند.

فرآیند انتخابات ریاست جمهوری در برزیل دو مرحله ای بوده به طوریکه اگر هیچ یک از کاندیداها نتواند ۵۰ درصد آرا را به دست بیاورد، تعداد معدودی از نامزدهایی که در دور نخست، بیشترین آرا را کسب کرده اند، حق شرکت دور دوم را دارند. بدین ترتیب در انتخابات دور دوم، قطعاً یکی از نامزدها نصف به علاوه یک را احراز خواهد کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=113183 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x