جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

روزهای سخت فوتبال اروپا؛ دلیلی وجود ندارد که بخواهیم لیگ فوتبال را تعطیل کنیم

نازک بین: به خاطر بحران کرونا مشکلات زیادی در فوتبال اروپا به وجود آمده که ممکن است  ادامه آن، روی سرنوشت برخی از تیم‌های این قاره تاثیر بگذارد.

به نقل از موندو دپورتیوو، بحران فراگیری ویروس کرونا روی جهان ورزش و همچنین فوتبال تاثیر گذاشته است. از عدم موافقت با احتمال شروع دوباره لیگ‌ها تا نیاز به کاهش دستمزد بازیکنان در دنیای فوتبال، که در حال سپری کردن روزهای پیچیده‌ای است. 

در ایتالیا دو دستگی آشکاری میان باشگاه‌های بزرگ و کوچک وجود دارد. تیم‌هایی همچون یوونتوس، رم، پارما، ناپولی و لاتزیو خواهان برگزاری کامل سری آ هستند اما برشا، اسپال، تورینو، سامپدوریا، جنوا، میلان، فیورنتینا و کالیاری به دلایل بهداشتی مخالف هستند. اینتر موضع خود را نشان نداده است و آتالانتا مشکل بزرگی دارد و بازی کردن در برگامو، مرکز شیوع ویروس کرونا در ایتالیا را غیرممکن می‌داند.

باشگاه‌های بزرگ حاضر در سری آ تیم‌های کوچک را تحت فشار قرار داده‌اند تا فصل ۲۰-۲۰۱۹ کامل به پایان برسد. باشگاه‌های بزرگ از تهدید یوفا بهره می‌برند که از کشورها خواسته است لیگ‌هایشان را به طور کامل به پایان برسانند. آنها همچنین معتقدند با پایان یافتن لیگ می‌توانند ضربه‌های اقتصادی را جبران کنند.

جمعه‌ای که گذشت باشگاه‌ها در رابطه با کاهش دستمزدها با اتحادیه بازیکنان جلسه‌ای برگزار کردند. اتحادیه کاهش ۴۰ درصدی دستمزد بازیکنان را نپذیرفت کاری که یوونتوس برای چهار ماه انجام داد. آنها اعلام کردند تنها برای یک یا نهایت دو ماه می‌توان دستمزدها را کاهش داد. 

علاوه بر موضوع کاهش دستمزدها، جنجال دیگر از سر گیری یا مختومه اعلام کردن لیگ‌هاست. بلژیک در این رابطه گام نخست را برداشت و پنجشنبه اعلام کرد نمی‌خواهد بازی‌های باقی مانده لیگ را انجام دهد و بروخه قهرمان است. سپس الکساندر شفرین، رییس یوفا فدراسیون فوتبال این کشور را به اخراج از رقابت‌های اروپایی تهدید کرد. شفرین در مصاحبه با شبکه ZDF آلمان به انتقاد از تصمیم فدراسیون بلژیک پرداخت و گفت: به نظرم این روش مناسب نیست. اتحاد به معنی استفاده از تنها مسیر نیست. نمی‌توان کمک گرفت و سپس یک تصمیم شخصی گرفت. باید به بلژیکی‌ها و کشورهای دیگری که به موضوع مشابهی فکر می‌کنند بگویم حضورشان در رقابت‌های اروپایی فصل آینده مشخص نخواهد بود.

پیشنهاد کاهش دستمزدها در لیگ برتر

لیگ برتر انگلیس جمعه اعلام کرد ادامه بازی‌های فصل تا زمانی که شرایط مناسب نشود برگزار نخواهد شد. از طرفی باشگاه‌ها از بازیکنان درخواست کردند که ۳۰ درصد دستمزدهایشان را کاهش دهند. همچنین باشگاه‌ها تلاش می‌کنند که لیگ‌ها و جام‌های فصل ۲۰-۲۰۱۹ کامل به پایان برسد. در بیانیه لیگ برتر آمده است: هرگونه بازگشتی تنها به حمایت دولت نیاز دارد و زمانی اتفاق خواهد افتاد که پزشکان این اجازه را بدهند. فصل ۲۰-۲۰۱۹ زمانی دوباره از سر گرفته خواهد شد که شرایط امن باشد و انجام این کار ممکن باشد. 

فرزانه فصیحی در بین ۵۰ دونده برتر ۶۰ متر جهان

بانوی دونده ایران در جایگاه پنجاهم برترین دوندگان جهان قرار گرفت. فرزانه فصیحی، قهرمان دوهای سرعت ایران که در دوی ۶۰ متر کاپ استانبول ترکیه زمان ۷.۲۵ ثبت کرد، در رده بندی فصل ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی، در جایگاه پنجاهم دوندگان ماده ۶۰ متر قرار گرفت.او تنها زن ایرانی است که در این  رده‌بندی قرار گرفته است.

گلری که ازتیم ملی خط خورد اما در بین ۱۰ نامزد برتر جهان قرار گرفت!

فرزانه توسلی که با بی مهری مدتی از تیم ملی فوتسال کنار گذاشته شد در بین ۱۰ نامزد برتر جهان قرار گرفت. فرزانه توسلی گلر موفق تیم ملی فوتسال زنان که در اواسط سال ۹۸ به دلیل اعتراض به عدم پرداخت پاداش‌های قهرمانی در آسیا از تیم ملی کنار گذاشته شد در پایان سال در بین ۱۰ نامزد برتر گلر جهان قرار گرفت. توسلی تلخی کنار گذاشتن از تیم ملی را با شیرینی نامش در بین برترین‌های جهان فراموش کرد.

وی در گفتگوئی با خبرنگار مهر اشاره کرده است که : سال ۹۸ برایم اتفاقات تلخ و شیرین زیادی داشت اما تلخ‌ترین اتفاق عدم راه یابی تیمم به جمع چهار تیم پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال زنان و شیرین‌ترین اتفاق نامزد ۱۰ گلر برتر جهان بود. تمام جامعه به خصوص ورزش تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است و در این شرایط بحرانی قطعاً سلامت بازیکنان از هر چیزی واجب‌تر است. امیدوارم هر چه زودتر این بیماری ریشه کن شود و بتوانیم بازی‌های پایانی لیگ را انجام دهیم.
در برهه زمانی که از تیم ملی کنار گذاشته شدم تحت فشار زیادی بودم. قطعاً هر بازیکنی دوست دارد هرچه در توان دارد بگذارد تا برای کشورش و تیم ملی بازی کند. خداروشکر بعد از گذشت مدت زمانی و با روی کار آمدن کادر فنی جدید و صحبت‌هایی که صورت گرفت توانستم دوباره به تیم ملی بازگردم و بتوانم در آرامش کار کنم.اواخر سال ۹۸ برای سومین بار موفق شدم از سوی سایت فوتسال پلنت در لیست ۱۰ دروازه بان برتر دنیا قرار بگیرم. این اتفاق توانست تمامی خاطرات بد ورزشی‌ام در سال ۹۸ را کم رنگ کند و انگیزه‌ای برای تمرین کردن مضاعف و بهترم شود. هر چند نسبت به سایر رقبا از برزیل، اسپانیا، پرتغال و… شانس کمی دارم چرا که بازی‌های برون مرزی و تورنمنت خارجی اصلاً نداشتیم و همین امر باعث کمتر دیده شدن عملکردم نسبت به سایر رقبا است.

دلیلی وجود ندارد که بخواهیم لیگ را تعطیل کنیم

در حالی که شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) باعث تعطیلی بسیاری از رویدادای ورزشی از جمله مسابقات فوتبال در سراسر جهان شده است، لیگ فوتبال بلاروس اما همچنان در این شرایط بحرانی در حال پیگیری است. لیگ بلاروس در واقع تنها لیگ در اروپاست که مسابقاتش بدون توجه به شرایط موجود در نتیجه شیوع ویروس کرونا در حال برگزاری است، این در حالی است که تاکنون ۳۵۱ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و چهار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

سرگئی ژاردتسکی، دبیرکل اتحادیه فوتبال بلاروس در این باره به شبکه تلویزیونی «ESPN» گفت: ما شرایط را به طور روزانه مورد بررسی قرار می‌دهیم. کاملاً به سیستم مراقبت‌های بهداشتی خود اعتماد داریم و در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که بخواهیم لیگ را تعطیل کنیم. ما درک می‌کنیم که شرایط در برخی کشورها خیلی جدی است، اما با مشورتی که با مقامات مربوطه در بلاروس داشته‌ایم، متوجه شدیم که در حال حاضر لیگ ما می‌تواند ادامه یابد. وی همچنین در گفت‌وگو با نشریه اسپانیایی «مارکا» اظهار داشت: تصمیم برای رفتن یا نرفتن به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌ها باید توسط  هواداران گرفته شود. از جانب ما اما همه چیز رعایت می‌شود، ما اقدامات مختلفی از جمله قرار دادن ژل ضد عفونی‌کننده در دسترس هواداران و حضور پزشکان در ورودی‌های ورزشگاه جهت گرفتن دمای بدن تماشاگران را انجام داده‌ایم.

تعلیق بازی‌های مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ‌ملت‌های کونکاکاف
دیدارهای مقدماتی «گُلدکاپ» هم به تعویق افتاد

کنفدراسیون فوتبال منطقه آمریکای شمالی و مرکزی از تعویق بازی‌های دو رویداد مهم فوتبال این منطقه در رده ملی خبر داد. در نتیجه شدت گرفتن شیوع کرونا در آمریکای شمالی، کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب (کونکاکاف) در بیانیه‌ای از تعویق بازی‌های مرحله نیمه نهایی، رده‌بندی و فینال لیگ ملت‌های این منطقه در سال ۲۰۲۰ خبر داد. قرار بود این بازی‌ها در ماه ژوئن در شهر تگزاس آمریکا برگزار شوند اما با توجه به رشد روز افزون شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آمریکا تصمیم بر این شده که این بازی‌ها به زمان دیگری موکول شوند.

در مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های آمریکای شمالی تیم ملی فوتبال آمریکا به مصاف هندوراس می‌رود و تیم ملی مکزیک به عنوان پرافتخارترین تیم این منطقه با کاستاریکا مصاف خواهد داشت. هر دوی این بازی‌ها قرار بود روز چهارم ژوئن (دقیقاً دو ماه دیگر) برگزار شوند و بازی رده‌بندی و فینال رقابت‌ها هم سه روز بعد از آن بود.

در همین حال کونکاکاف از موکول شدن بازی‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های آمریکای شمالی و مرکزی موسوم به «گُلدکاپ» خبر داد. بازی‌های مرحله مقدماتی این تورنمنت هم قرار بود در ماه ژوئن برگزار شوند.تعویق این بازی‌ها در پی تصمیم اخیر کارگروه کووید – ۱۹ فیفا مبنی بر لغو تمامی بازی‌های ملی فوتبال جهان در ماه ژوئن صورت گرفته است.

به این ترتیب، بازی‌های نهایی لیگ ملت‌های کونکاکاف هم به تورنمنت‌هایی مانند، یورو ۲۰۲۰، کوپا آمه‌ریکا و المپیک اضافه شد که در نتیجه شیوع کرونا در جهان به زمان دیگری موکول شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=25090 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x