جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رژه کارگران علیه نظام سرمایه داری در استرالیا

اول ماه می به دعوت اتحادیه های کارگری ابتدا  کارگران در آلفرد پارک واقع در پاراماتا تجمع کردند. و سپس شروع به راه پیمایی و تظاهرات در خیابانهای منطقه پرداختند. در استرالیا دولت روز جهانی کارگر را به رسمیت نمی شناسد و به همین علت هر ساله اولین یک شنبه ماه می  تظاهرات کار گری به این مناسبت انجام می شد .اما از سال ۲۰۱۹ اتحادیه های مترقی به همراه سایر نیروهای سیاسی روز اول ماه می تعطیل و برنامه های روز جهانی کارگر بر گزار می کنند اما دولت حقوق بابت تعطیلی نمی دهد. یکی از شعارهای اساسی امسال در روز جهانی کارگر پرداخت حقوق برای این  روز بود.کارگران به همراه اتحادیه های کارگری و نیروهای چپ و مترقی تلاش دارند که این روز را به روز تعطیل عمومی تبدیل کنند. در پایان تظاهرات که به محل فضای سبز ویلو گرو (محله فضای سبز قدیمی که دولت قصد تخریب آن را دارد ) نمایندگان اتحادیه های مختلف سخنرانی و پیام های خود را ارایه دادند و به افشای دولت سرمایه داری و خواسته های کار گران پرداختند.

کمیته همبستگی با جنبش کارگری ایران- استرالیا نیز فراخوانی برای شرکت در این مراسم را داده بود . که به همراه سایر نیروهای ایرانی با پلاکارت و بنر کمیته همبستگی با جنبش کارگری ایران -استرالیا  شرکت کرده بود.وبیانیه ای به زبان انگلیسی تهیه کرده بود و سیصد عدد از آن را بین شرکت کنند گان توضیح نمود (متن بیانیه به فارسی و عکس و فیلم ضمیمه می باشد .

کمیته همبستگی با جنبش کارگری ایران -استرالیا  می ۲۰۲۱

         کارگران جهان متحد شوید

ما کارگریم، ما تولید کنندگان ثروت هستیم، ما چرخ‌های اصلی اقتصاد هر کشوری هستیم که از تمام این ثروت تولید شده قسمت بسیار ناچیزی سهم ماست. درصد بسیار کوچکی ازدارندگان قدرت و ثروت مالک این ثروت ما هستند که با اتکا به دولت‌ها و حاکمیت‌های توتالیتر و با استفاده از نیروهای نظامی و تورم، بی‌کاری، گرانی و حتی ویروس کرونا هر چه بیشتر ما را در زیر یوغ بندگی نگه‌ داشته و روز به روز بر ثروت خود بیافزایند. در کشورهای جهان سوم و بویژه درحاکمیت جمهوری اسلامی ایران سهم کارگران برای بدست آوردن حقوق ابتدایی خود مانند ۸ ساعت کار، دریافت حقوق‌های عقب افتاده، تقاضای حداقل دستمزد، خواست داشتن تشکل‌های مستقل کارگری مواجه با شلاق و زندان و شکنجه است. سلاح اخراج و زندان و شکنجه نه فقط پیکر زخم‌دیده کارگران بلکه خانواده‌هایشان را‌هم نشانه گرفته.

اول ماه مه نه فقط جشن پیروزی‌های مقطعی کارگران در برابر سرمایه‌داری است بلکه روز اعلام اتحاد تمامی کارگران جهان برای غلبه بر فشار روزافزون سرمایه‌داری بر سفره خالی کارگران است. امروز روزی است که همه کارگران به دور از هر گونه تفاوت نژادی، زبانی، قومیتی و مذهبی ، دست در دست هم عرصه را بر سرمایه‌داری جهانی تنگ کنند.

جنبش کارگری در حال زنده شدن و به پا خاستن است. این جنبش را با اتحادمان یاری کنیم و نوید حاکمیت شورایی را به گوش جهانیان برسانیم.

زنده باد اتحاد ما

زنده باد رزم ما

زنده باد سوسیالیسم

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران

کمیته همبستگی با جنبش کارگری ایران_ استرالیا

اول ماه می ۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=112052 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x