جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فراخوان فوری در همبستگی بین المللی با فعالین سندیکایی در ایران

فدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری و اتحادیه بین المللی مواد غذایی در فراخوانی به اتحادیه های عضو در کشورهای مختلف خواهان واکنش فوری به دستگیری محمود صالحی و عثمان اسماعيلی دو تن از فعالين کارگری زندانی در ايران شده اند

فدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری و اتحادیه بین المللی مواد غذایی فراخوان زیر را به اتحادیه های عضو در کشورهای مختلف ارسال کرده و خواهان واکنش فوری به دستگیری محمود صالحی و عثمان اسماعیلی شده اند.

رئیس جمهور محترم روحانی
دفتر ریاست جمهوری ایران

ارسال به امیل های:
[email protected] , [email protected]

رئیس جمهور محترم!

ما، پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد/ایران، با ارسال این نامه نگرانی عمیق خود را از وضعیت دو مدافع شناخته شده، محمود صالحی و عثمان اسماعیلی که از مدافعین حقوق کارگران ایران میباشند، ابراز می کنیم.این افراد پس از احضار به دفتر دادسرای شهر سقز در ١۶ ماه مه ٢٠٢١ دستگیر شدند. بر اساس اطلاعات دریافت شده این افراد بخاطر به خطر انداختن امنیت ملی و انتشار اطلاعات مربوط به بزرگداشت روز اول ماه مه، روزی که بیش از یک قرن توسط کارگران در سراسر جهان جشن گرفته میشود، متهم میباشند. آنها اخیرا به اتهام تبلیغ علیه نظام طبق ماده ۵٠٠  قانون مجازات اسلامی محکوم شده بودند. از آنجا که آنها بطور اصولی موضوع پرداخت وثیقه را رد کرده اند، اکنون در زندان هستند.

محمود صالحی از نظر سلامت جسمی ضعیف است و نیاز به مراقبت های پزشکی و دارویی دارد زیرا هر دو کلیه خود را در نتیجه بدرفتاری های گذشته که در زندان با او انجام گرفته است، از دست داده است. او در طول سالهای متمادی به عنوان بنیانگذار اتحادیه نانوایان مستقل در استان کردستان ایران، بدلیل دفاع از حقوق بنیادی و برای آزادی تشکل های کارگری، حقوق مندرج در قوانین بین الملل، مورد آزار و اذیت قرار گرفته و بارها بازداشت و زندانی شده است.

دستگیری اخیر و اتهامات وارده از موارد جدی نقض استاندارد اصلی سازمان جهانی کار ( آی.ال.او) میباشد.

ما از دولت ایران خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آقایان صالحی و اسماعیلی هستیم و از دولت شما میخواهیم که به حق آزادی کارگران در تشکیل تشکل های اتحادیه ای خود احترام بگذارید.

۱ ماه جون ٢٠٢١

با احترام
لیف ایساکسون
منشی بین المللی سازمان همکاری های سندیکاهای کارگری سوئد( ال.او)
بخش روابط بین المللی

https://akhbar-rooz.com/?p=115124 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x