جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نامه سرگشاده فوروم دمکراتیک ایرانیان آلمان/ماینز به آقای خالد جلال عبدالحمید سفیر کشور مصر در باره پناهجویان ایرانی در این کشور

حضور محترم جناب آقای خالد جلال عبدالحمید سفیر کشور مصر

ما از طریق رسانه ها درخواست ناامیدانه ای را از ایرانی هایی دریافت کرده ایم که به عنوان پناهجو از خوف رژیم غیرانسانی ایران گریخته اند و شوربختانه بخاطر اطلاعات غلط قاچاقچی هایی که قرار بوده این افراد را با هزینه ای گزاف به مقصد نهایی برسانند، ناخواسته کشتی شان در یکی از بندرهای مصر لنگر انداخته است.

شما در رسانه ها اعلام کرده اید که می خواهید این افراد را نجات دهید. ما از این موضوع بسیار خوشحال شده ایم زیرا فهمیدیم که شما خطر برگشت پناهندگان آسیب دیده را تشخیص داده اید و می خواهید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از این امر انجام دهید.
 پناهندگان که ۵۷ نفر می باشند و در میان آنان از جمله زنان و کودکان وجود دارند و همه از کشور خود فرار کرده اند و عمدتا کشوری که از آن گریخته اند ایران است، افرادی هستند که بر اساس اطلاعات ما، در صورت برگرداندن به کشور خود، زندگی شان در معرض تهدید و خطر قرار می گیرد. طبق اطلاعات ما، در بین پناهندگان ورزشکارانی مانند آقای سوران حیدری نیز وجود دارند.
لذا ما مطمئنیم و نسبت به تجربه گذشته می دانیم که اگر آنها به ایران برگردانده شوند، با دستگیری، شکنجه و حتی اعدام روبرو خواهند شد.
 جناب آقای سفیر
ما از شما و جامعه جهانی درخواست می کنیم که اقداماتی انجام دهید تا از این افراد محافظت شود و قطعاً به ایران دیپورت نشوند.
آیین نامه هایی در مورد چگونگی محافظت از این افراد وجود دارد. لذا به نظر ما تماس با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به عنوان کمیساریای پناهندگان ضروری است تا بتوان برای این افراد راه حلی یافت. در چنین شرایط دشواری همواره یک راه حلی پیدا شده است. این یک عمل بشردوستانه است!
 در حال حاضر نباید هیچگونه روابط سیاسی و اقتصادی با ایران داشت، زیرا این افراد که اکنون در کشور شما مستقر شده اند، به دلیل آزار و اذیت سیاسی، ظلم و نقض دائمی حقوق بشر در کشور خویش ایران به دنبال محافظت و امنیت خود در خارج از کشور می باشند.
بنابراین ما از شما تقاضا داریم که هر کاری که می توانید برای این افراد تحت آزار و شکنجه انجام دهید و همچنین نگرانی های ما را هم در نظر بگیرید!
ما امیدواریم که با درخواست ما برخورد مثبتی بشود و این افراد به ایران یا سایر کشورهایی که برای آنها خطرناک است برگردانده نشوند و نهادهای بین المللی، به ویژه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و سازمان جهانی مهاجرت (IOM) از آنها محافظت نمایند. ما بسیار امیدواریم که سازمانهایی که در این زمینه فعال هستند نیز خواهان همین تقاضا باشند تا از جان این افراد محافظت شود. 
بی دلیل نیست که این افراد با مواجه شدن با خطرات بزرگ و تهدید کننده زندگی شان از سرزمین خویش فرار کرده اند.
در حال حاضر، هر فریادی برای دموکراسی، آزادی و حقوق بشر در ایران با ستم گسترده ای سرکوب می شود. ما امیدواریم که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، IOM و سازمانهای غیردولتی مانند Arbeitsgemeinschaft Pro Asyl در سراسر کشور و سایر سازمانهایی که برای کار پناهندگان کار می کنند مانند ما در این رابطه فعال شوند. ما از کشور مصر تقاضا داریم تا مانع از اخراج این افراد به ایران و سایر کشورهایی که از آن گریخته اند باشند.
 لذا ما با احترام فراوان از شما تقاضا داریم، نامه مارا به مراجع دولتی مسئول در کشور تان ارسال نمایید و برای دفاع از زندگی افراد آسیب دیده و همچنین برای یک راه حل مناسب و محافظت از جان این پناهجویان تلاش کنید!
 لطفاً به ما اجازه دهید تا در حمایت از نگرانی هایمان این نامه را با سازمان های فوق الذکر و افکار عمومی در میان بگذاریم.
با احترام فراوان 
از سوی فوروم دموکراتیک ایرانیان آلمان/ماینز
بهروز اسدی
 
کپی به کمیساریای عالی امور پناهندگان در مصر و آلمان همچنین سازمان جهانی امور پناهندگان IOM   ،پرو آزول و سازمان عفو بین الملل جهت اقدام ارسال گردید.

https://akhbar-rooz.com/?p=93317 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x