چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

هزاران نفر در پاریس علیه اصلاحات بیمه بیکاری تظاهرات کردند

تظاهرات هزاران نفر در پاریس علیه اصلاحات بیمه بیکاری

به دنبال بحران شیوع کرونا و پیامدهای مخرب اقتصادی آن، هزاران نفر در پاریس در اعتراض به اصلاحات بیمه بیکاری که از تابستان امسال اجرایی می شود، تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن، هزاران نفر در پاریس در اعتراض به اصلاحات بیمه بیکاری که از ماه ژوئیه/تیر لازم الاجرا می شود، تظاهرات کردند.

این روزنامه فرانسوی افزود: در این تظاهرات که از سوی کنفدراسیون عمومی کار، اتحادیه های صنفی و انجمن هایی همچون جنبش ملی بیکاران سازماندهی شده است، معترضان خواستار لغو اصلاحات بیمه بیکاری و همچنین بازگشایی فوری مراکز فرهنگی شدند.

لوپوئن در ادامه نوشت: نحوه جدید محاسبه کمک هزینه ها در اصلاحات بیمه بیکاری که از تابستان امسال اجرایی می شود، منافع و مزایای متقاضیان مشاغل پاره وقت و فصلی و همچنین با قراردادهای کوتاه مدت را تهدید می کند.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، بر اساس اصلاحات بیمه بیکاری، بیش از یک میلیون نفر که حق بیمه بیکاری را دارند، از ماه ژوئیه (تیر) کمک هزینه ماهیانه کمتری نسبت به قوانین فعلی دریافت می کنند.

یکی از کارگران که به صورت قرارداد کوتاه مدت با چندین کارفرما کار می کند، در این باره گفت: از دست دادن ۴۰ درصد کمک هزینه بیکاری در ماه هایی از سال که کار آن ها تعطیل است، موجی از بیم و نگرانی را برانگیخته است.

الیزابت بورن، وزیر کار فرانسه در این باره تصریح کرد: ما صدای مخالفان را شنیده ایم اما ناچار به اصلاح نظام کنونی هستیم.

وی افزود: برخی از افراد در سال گذشته (۲۰۲۰) به دلیل پیامدهای مخرب ناشی از بحران شیوع کرونا قادر به کار کردن نبوده اند، از این رو کمک هزینه های فوق العاده ای به آن ها تخصیص داده شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=111286 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x