جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

احتمال بازگشت تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها در کشور

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، احتمال بازگشت تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها در کشور وجود دارد.

به گزارش ایرنا، علیرضا رییسی درباره احتمال بازگشت تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها در شرایطی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است، بیان کرد: بیماری ناشی از ویروس کرونا نه درمان مشخص و نه واکسن دارد و در نتیجه راهی به جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نیست. اگر این رعایت‌ها انجام نشود، افراد زیادی بیمار شده و بیمارستان‌ها پر از بیمار می‌شود. این موضوع در جهان هم تجربه شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از موفقیت‌هایی را که تاکنون در مورد کنترل کرونا کسب کردیم، مدیون مردم هستیم. در تاریخ کشور سابقه نداشته که اماکن مقدس و مساجد را تعطیل کنیم یا مردم روز سیزده به در از منازل خود بیرون نروند. سوال مهم این است که تا چه زمانی می‌توان همه کسب و کارها و مسائل روحی و معنوی و مذهبی را تعطیل کرد؟ از طرفی نمی‌توان این مراکز را برای همیشه تعطیل کرد و از طرفی وقتی بازگشایی‌ها انجام می‌شود، احتمال انتقال ویروس بالاتر می‌رود. در نتیجه تنها راه حل در این شرایط، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: آمار کشوری رعایت پروتکل‌ها که حدود ۷۸ درصد بود، در حال حاضر به ۲۳ درصد و در تهران از ۶۲ درصد به ۱۱ درصد رسیده است. عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی باعث انتقال ویروس می‌شود. شاید نگرانی ما در مورد جوانان کمتر باشد، اما مشکل و نگرانی اصلی ما، ارتباط جوانان با سالمندان در منازل است.

وی درباره علت کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: در حال حاضر از عادی سازی شرایط بیشتر از ویروس کرونا می‌ترسیم. این عادی سازی کرونا است که مشکل ایجاد می‌کند و افراد در جمع‌ها حاضر می‌شوند یا مجالس عروسی برگزار می‌کنند.

رییسی گفت: تاکنون ۲۹۰ هزار واحد صنفی متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، پلمب کردیم. البته این کافی نیست و یک طرف موضوع، مردم هستند که اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنند، همین مشکل وجود دارد و باز باید برخی مراکز و اماکن تعطیل شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اصلا علاقه‌ای به تعطیلی یا بازگشت محدودیت نداریم، اما اگر شیوع بیماری افزایش پیدا کند، مجبور به این کار هستیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=36438 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x