جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون تداوم بازداشت مهران رئوف

مهران رئوف از فعالین کارگری که در تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه در منزل مسکونی‌اش دستگیر شد بیش از ۶ ماه است که در بازداشت و بیخبری به سر میبرد.

وی در بند ۲ الف که متعلق به اطلاعات سپاه است محبوس است و پس از گذشت شش ماه از دستگیری او، هنوز نه به بند عمومی منتقل شده است و نه قوه قضائیه و نهادهای مسئول از اتهامات و وضعیت پرونده‌ی وی خبری عنوان نکرده‌اند.

مهران رئوف در اوایل فروردین در‌ اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت خود چند روزی دست به اعتصاب غذا زده بود و با وجود اینکه بیشتر از ۶۵ سال سن دارد نگرانی‌های جدی درباره سلامت جسمانی‌اش وجود دارد.

در مدت اخیر مهران تنها تماس‌هایی بسیار کوتاه با یکی از فامیلهای دور خود در تهران داشته است. خانواده مهران رئوف در خارج از ایران زندگی می‌کنند و در طول این شش ماه هیچگونه تماسی از وی نداشته‌اند.

در طول مدت بازداشت مهران رئوف تاکنون بیش از ۹۰ سندیکا و اتحادیه‌ کارگری در سطح جهان منجمله از آرژانتین و فرانسه و‌انگلیس و ۱۲ نهاد حقوق‌بشری از جمله سازمان عفو بین‌الملل و ده‌ها نهاد و گروه ایرانی در داخل و خارج از کشور به بازداشت وی اعتراض کرده و خواهان آزادی او شده‌اند.

نهادهای امنیتی در‌ ایران همواره فعالیتهای صنفی ‌‌بخصوص فعالیتهای کارگری را مورد شدیدترین سرکوبگری‌ها قرار می‌دهند و با امنیتی کردن این فعالیتها و دستگیری و بازداشت فعالین جنبش‌های مطالبه‌گر اقدام به پرونده‌سازیهای واهی و صدور احکام طویل‌المدت زندان مینمایند.

درباره وضعیت مهران رئوف نگرانی‌های بسیار جدی وجود دارد. بیش از شش ماه در سلولهای بند ۲ الف و عدم انتقال او به بند عمومی این احتمال را افزایش می‌دهد که ممکن است جان او در خطر بسیار جدی قرار داشته باشد. مشخص نیست که نهادهای امنیتی میخواهند چه اتهامات پوچ و واهی برای یک فعال کارگری که بیش از ۶۵ سال سن دارد ردیف کنند که اینچنین مراحل بازداشت او را پیچیده کرده‌اند!

ابتدایی‌ترین حق هر بازداشتی این است که از سلولهای نهادهای امنیتی به بند عمومی منتقل گردد و از حق وکیل برخوردار شود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران دستگیری و‌ تداوم بازداشت مهران رئوف در سلولهای بند ۲ الف سپاه را قویاً محکوم مینماید و از مسئولین میخواهد تا به برخوردهای غیرقانونی با این فعال کارگری پایان دهند و فوراً و بدون قید و شرط وی را آزاد نمایند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۹ فروردین ۱۴۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=110587 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x