سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تجمع بازنشستگان در سراسر کشور، یورش ماموران حکومت به معترضین در تهران

تجمع سراسری بازنشستگان، معلمين و حقوق بگيران برای چندمين هفته ی متوالی در تهران و بسياری از شهرها برپا شد. اين تجمع ها که به دليل فراخوان اتحاديه ها و سنديکاهای مستقل کارگری همزمان با مذاکرات برای تعيين مزد سال آينده از اهميت ويژه ای برخوردار شده است در تهران مورد حمله ی نيروهای انتظامی و امنيتی قرار گرفته و تعدادی از معترضين دستگير شده اند

تجمع امروز بازنشستگان در کرمانشاه

تجمع سراسری بازنشستگان، معلمین و حقوق بگیران برای چندمین هفته ی متوالی در تهران و بسیاری از شهرها برپا شد. این تجمع ها که به دلیل فراخوان اتحادیه ها و سندیکاهای مستقل کارگری همزمان با مذاکرات برای تعیین مزد سال آینده و نیز حمایت گسترده ی تشکل های مدنی، سیاسی و شخصیت های اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است در تهران مورد حمله ی نیروهای انتظامی و امنیتی قرار گرفته و بنابر گزارش ها تعدادی از معترضین دستگیر شده اند.

بنا به گزارش های اولیه گارد ضد شورش در خیابان آزادی، مقابل وزارت کار، به تجمع معترضین حمله و تعدادی را دستگیر کرده است. نام اسماعیل گرامی در میان دستگیر شدگان برده می شود و گفته می شود توسط نیروهای امنیت تهران بازداشت و به مکان نامعلومی برده شده است. انجمن روزنامه نگاران مستقل نیز اعلام کرده است کاماران فکور خبرنگار و فعال دانشجویی در این تجمع بازداشت شده است. بنابر گزارش شاهدان عینی به هنگام بازداشت ماموران او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند. ‌‎همچنین گزارش شده اسعد مفتاحی کارگر اسنپ‌فود نیز در تجمع امروز مقابل وزارت کار بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

بنابر این گزارش تجمع امروز بازنشستگان تهران در همان ساعات اولیه، توسط ماموران امنیتی سرکوب شد و ماموران تجمع کنندگان را مجبور به پراکنده شدن کردند. در محدوده سازمان تامین اجتماعی که محل تجمع امروز بازنشستگان بوده است انبوه نیروهای امنیتی بخصوص نیروهای امنیتی زن در ورودی مترو شادمان و مقابل وزارت کار حضور چشمگیری داشته اند. بعد از پراکنده شدن بازنشسته ها که با فشار نیروهای امنیتی و لباس شخصی و با تهدیدهای مکرر پلیس از طریق بلندگوهای دستی صورت گرفت، گروه های پراکنده از بازنشسته گان در خیابانهای مجاور وزارت کار تجمع کردند.

در بسیاری از شهرهای دیگر تجمعات بازنشستگان برگزار شده است. تبریز، شیراز، شوش، سنندج، مشهد، اراک، اردبیل، ساری، رشت، شاهرود، اهواز، کرمانشاه، کرج، قزوین، خرم آباد، ایلام، نیشابور، یزد، و شوشتر از جمله شهرها و مناطقی هستند که تا لحظه ی تنظیم این گزارش، خبر برگزای اجتماعات اعتراضی در آن ها منتشر شده است.

بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در این شهرها با تجمع مقابل سازمان تامین اجتماعی و در اعتراض به وضعیت فلاکتبار معیشتی اعتراض خود را نشان دادند. بازنشستگان همراه با کارگران خواهان افزایش حقوق و مستمری‌ها به سطحی هستند که به فقر روزافزون پایان داده و ادامه ی زندگی را برای آن ها ممکن کند. اجرای کامل همسان سازی و درمان تکمیلی از دیگر خواسته‌های آنان است.

سندیکای کارگران شرکت واحد در بیانیه ای که ساعتی بعد از سرکوب تجمع کنندگان منتشر کرد، نوشت یورش وحشیانه پلیس و جلوگیری از تجمع و بازداشت همراه با وحشی‌گری پلیس را محکوم می‌کند. در این بیانیه آمده است: تجمع اعتراضی و اعتصاب برای چانه‌زنی بر سر مزد حق کارگران و بازنشستگان است و از جوانان حامی طبقه کارگر که در تجمع امروز مشارکت داشتند قدردانی می‌کنیم. وحشی‌گری پلیس عامل سرمایه همیشه نمی‌تواند در برابر کارگران سد ایجاد کرده و مانع از اعتراضات کارگران، بازنشستگان و سایر مزدبگیران گردد. سندیکای کارگران شرکت واحد تهران خواهان آزادی فوری بازداشت‌شدگان امروز شده و تشکل‌های مستقل کارگری و بازنشستگان و حامیان طبقه کارگر را به حمایت از بازداشت‌شدگان فرا خوانده است.

تجمع امروز بازنشستگان در تبریز

تجمع امروز بازنشستگان در قزوین


https://akhbar-rooz.com/?p=106219 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x