جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ربیعی: درباره طرح تغییر سهمیه‌بندی بنزین با دولت هماهنگی صورت نگرفته است

سخنگوی دولت در واکنش به ارائه طرح تغییر سهمیه بندی بنزین توسط عده ای از نمایندگان مجلس گفت: اظهار نظرها درباره چنین طرح‌هایی منوط به دعوت دولت در جلسات کارشناسی است ولی در این زمینه با دولت هماهنگی صورت نگرفته است.

«علی ربیعی» روز سه شنبه در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر این که آیا طرح «تغییر سهمیه بندی بنزین» در دولت مطرح شده است؟  گفت: در هر حال اظهار نظرها منوط به دعوت دولت در جلسات کارشناسی است. زیرا هماهنگی با دولت در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: پیش از این در دولت، طرح‌های مختلفی در خصوص سهمیه بندی بنزین مطرح شده بود که هر کدام معایب و مزایای مشخصی داشت. مباحث کارشناسی زیادی پیرامون هر یک صورت گرفت که سوابق آن در ستاد اقتصادی دولت موجود است.

سخنگوی دولت یادآور شد: آنچه در شرایط تحریم و آثار آن بر فروش نفت در قالب بودجه ۹۹ پیش بینی شده است، تصمیمی بوده که همه ابعاد آن از جمله پرداخت‌های یارانه معیشتی محاسبه شده و تاثیر آن در ارکان بودجه نیز مشخص شده است بنابراین هر نوع اصلاحیه‌ای را باید با بررسی همه ابعاد و آثار آن و با توجه به شرایط امروز کشور و تاثیر کوتاه مدت و بلند مدت ارزیابی کنیم.

ربیعی گفت: طرح‌هایی که بدون هماهنگی با دولت‌ها در سنوات گذشته در مجلس به یکباره ظهور کردند و بدون در نظر گرفتن دیدگاه‌های متخصصان و کارشناسان با هیجان به تصویب رسیده، در دراز مدت آثار منفی خود را بر کشور به جا گذاشته است مانند تصمیم هایی که در حوزه تامین اجتماعی گرفته شده و آثار منفی آن را امروز بر صندوق‌ها مشاهده می کنیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=43815 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x