جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کنفرانس خارج کشور حزب حکمتیست با موفقیت برگزار شد

یکشنبه ٢٠ ژوئیه تشکیلات خارج کشور برنامه خود را با حضور اکثریت اعضای حزب در خارج کشور برگزار کرد. کنفرانس بعد از پخش سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت بیاد جان باختگان راه آزادی و سوسیالیسم با سخنرانی رفیق سیاوش دانشور با نگاهی به اوضاع کنونی و وظایف حزب حکمتیست در خارج کشور آغاز بکار کرد.

پروین کابلی، دبیر تشکیلات خارج کشور حزب سپس با اشاره به گزارش کتبی که قبلا بدست اعضای حزب در خارج کشور رسانده شده بود، به مهم ترین فعالیت های حزب در خارج بخصوص وضعیت بحرانی اقتصادی و اجتماعی بوجود آمده توسط پاندمی کرونا و قرنطینه یک ساله در جهان و قطع ارتباط زنده با رفقای حزبی، مروری به مهم ترین فعالیتهای حزب در دوره گذاشته کرد و فعالیت های حزب در دوره گذشته حزب را در مجموع مثبت ارزیابی کرد.

پس از ارائه گزارش کاری دوره گذشته دبیر تشکیلات خارج کشور، رفقای شرکت کننده هم حول فعالیتهای دور قبل و مصافهای کاری در دور آتی حزب بحث و گفتگو کردند. مهم ترین تاکیدات اعضای حزب برای کار در دوره آتی تشکیلات بدینگونه بودند:

  • تقابل رادیکال با جمهوری اسلامی در خارج کشور و بستن سفارتخانه ها و مراکز آن از جمله سفارتها و کنسولگریهای حکومت ترور باید یکی از اساسی ترین فعالیتهای ما در خارج کشور باشد.
  • حزب حکمتیست و تشکیلات خارج کشور آن باید مدافع و نماینده پرشور مبارزات طبقه کارگر و مردم آزادیخواه برای سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و برقراری سوسیالیسم در ایران باشد. بدین منظور ضروری است که تشکیلات خارج کشور ارتباطات خود را با سازمانها و احزاب مترقی تقویت کرده و بدین وسیله حمایت جهانی از مبارزات آزادیخواهانه و سرنگونی انقلابی مردم ایران را بدست آورند.
  • جامعه ایران آبستن حوادث بزرگ و خیزشهای توده ای در بزیرکشیدن بساط جمهوری اسلامی است. تشکیلات خارج کشور حزب در این راستا باید خود را آماده کرده و تشکیلات خود را بر این اساس سازمان دهد.
  • حزب حکمتیست بر لزوم تقویت بنیه انسانی و مالی خود در تشکیلات خارج کشور تاکید میکند.
  • ظهور یکدست، قدرتمند و رادیکال حزب در خارج کشور برای مقابله با جمهوری اسلامی و نمایندگی و حمایت کردن طبقه کارگر ایران در خارج کشور از جمله وظایف دیگر تشکیلات حزب در خارج کشور است.
  • تشکیلات خارج کشور مصر است به معضل پناهندگی و راسیسم و فاشیسم برخوردهای درخور نشان دهد.
  • تشکیلات خارج کشور حزب امر تقویت جنبش آزادی زن را همچنان از وظایف خود میداند.
  • سازمانهای حزبی در خارج کشور باید براساس طرح تشکیلاتی سروسامان یافته و آماده تر شوند.
  • حزب در دوره گذشته قدمهای مثبتی در عضوگیری برداشته است. کار نقشه مند، عضو گیری و جذب نیرو حول اهداف کمونیستی ما، دعوت به مسئولیت پذیری بیشتر اعضای تشکیلات، گسترش مدارس حزبی از جمله موارد دیگری بودند که اعضای حزب در آن اتفاق نظر داشتند.
  • ایجاد ارتباطات با احزاب و سازمانهای مترقی، گسترش و تقویت فعالیتهای حزبی در شوشیال مدیا، گسترش هدفمند تبلیغات دیجیتالی دیگر مواردی بودند که اعضای حزب بر آنان تاکید داشتند.
  • تشکیلات خارج کشور حزب تلاش میکند که با ارتباطات و امکانات موجودش، به تشکیلاتهای دیگر حزب از جمله تشکیلات داخل کشور همکاری کند.
  • تشکیلات خارج کشور حزب باید به مسئله پناهندگی و تشکیل سازمان پناهندگان بی مرز اقدام نماید.
  • شیوع پاندمی کرونا، امر تقویت و سازماندهی کمیته های محلی را به تعویق انداخته اند. کنفرانس خارج کشور بر ضرورت تقویت و سازماندهی مجدد حزب در خارج مطابق با نیازهای دوره اخیر تاکید داشت.

در بخش دوم رفیق سیوان کریمی پلاتفرمی را که رئوس دوره آینده فعالیت های تشکیلات خارج را برشمرده بود، از طرف کمیته خارج کشور به کنفرانس ارائه داد. پس از یک دور گفتگو و بحث پلاتفرم پیشنهادی در کنفرانس به اتفاق آرا به تصویب رسید.

بخش سوم کنفرانس تشکیلات خارج کشور حزب به انتخابات برای اعضای کمیته خارج کشور  اختصاص داده شد. کنفرانس از میان پیشنهادات تعداد پنج عضو را تصویب کرد. از میان کاندیداها رفقا: سیوان کریمی، وریا روشنفکر، کریم نوری، الهام صالح نیا و نادر شریفی بعنوان اعضای کمیته تشکیلات خارج حزب انتخابات شدند. کنفرانس از رفیق پروین کابلی که دوره گذشته مسئولیت کمیته خارج حزب را بعهده داشت صمیمانه قدردانی کرد.

کنفرانس خارج حزب بعد از رسیدن به دستورهای جلسه با موفقیت پایان یافت. بدنبال اعضای منتخب کمیته خارج در جلسه ای که بعد از کنفرانس برگزار گردید، رفیق نادر شریفی را به عنوان دبیر کمیته خارج کشور حزب انتخاب کرد. رفقا سیوان کریمی و الهام  صالحی نیا بعنوان مسئولین تبلیغات، کریم نوری بعنوان مسئول مالی و رفیق وریا روشنفکر به عنوان مسئول تدارکات برگزیده شدند.

٢١ ژوئن ٢٠٢١

https://akhbar-rooz.com/?p=117156 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x