از آدولف هیتلر در آستانهی حمله به چکسلواکی و آغاز جنگ دوم جهانی،
پس از به زیر پا نهادن عمدی-گستاخانهی تمام قوانین جهانی و معاهدهی دوجانبهی خود با نِویل چمبرلن نخستوزیر انگلستان.
جنگی که در طول آن بیش از چهارده میلیون روسی کشته شد، و هولوکاستی که شامل حال بیشماری کمونیست و سوسیالیست و روشنفکر و یهودی و کولی و همجنسگرا و معلول جسمی، و غیره گشت.
هولوکاست
غولهای گرامیِ هالیوود،
برادران وارنر،
متروگلدوین مایر،
فوکس قرن بیستم…
فیلم تازهیی باید بسازند از هولوکاست
با سرمایهی کلان شرکتها،
بلاک راک،
بلاک اِستون، *
پِردو فارما، *
اوقاف شادروان لُرد یاکوب روشیلد… *
نه با سناریوهای تکراری،
سطحی-دراماتیک،
ساختگی،
انباشته از مهرطلبی،
فیلمی کوبنده،
تاریخی-فلسفی،
انسان شناسانه
فیلمی به پر خرجیِ یهودا بِنهور،
ده فرمان،
زیباییِ ویولنزن روی بام،
باغهای فینزی کونتینی *
هدفمندیِ خروج، *
۳۰۰،
با بازیِ چارلتون هستون،
خَیِّم توپول،
باربارا استرایسند،
الیزابت تایلور،
و دیگر هممسلکان…
برای اِکرانِ ویژه در یاد واشِم *
و دریافت جایزهی اُسکار
با حضور خانم نانسی پولوسی،
ریچارد پِرل، *
پُل ولفوویتز، *
آلِن دِرشوویتز،
مارک دوبوویتز،*
توماس فریدمان،
ویکتوریا نولاند، *
و دیگر نئوکانها…
با تبلیغهای تمام صفحه،
در روزنامههای خانوادهی محترم سالزبرگر، *
روپرت مُرداک،
شبکهی سی-ان-ان…
باشد که یکبار و برای همیشه،
ثابت شود بُطلانِ تئوریِ توطئه،
نظم نوین جهانی،
دولت سایهی نخبهگان غرب،
فراماسونها،
قبالا،
بیلدِربِرگ، *
و بهتانِ سلطه بر جهان
با ابزار پول و رسانه،
سکس و رابطه،*
جاسوسی و اِف-۳۵
فیلمی از هولوکاست،
در لوکیشِنهای حقیقی،
با سیاهی لشکرهای حقیقی
و سامیهای حقیقی
انباشته از اَکشِن و آتش،
بمبهای فسفری و کشتهها،
اجساد متلاشی،
کودک، زن، پیر، جوان…
در خیابانها، میدانها،
بیمارستانها، مسجدها،
صفِ مقابل نانواییها
برای گرفتن چند گِرده نان…
در آن باید پانزدههزار توله سگ،
بچه گربه،
موش فاضلاب را،
از آغوش مادران ربود،
در میان گریهها و صیحههایی که به افلاک میرسند
و به ژرفای کورهی آدمسوزی انداخت،
در محراب «مولوخ»، *
در مرکز شهرِ آسمانیِ اورشلیم
گریههای تلخِ مادران، پدران،
خواهران، برادران، خویشان
بر باید کند نسلِ عَمالیق را، *
حیوانهای آدم نما…!
برای هر لانگ شات،
هزاران خانه را باید ویران کرد،
با بمبهای دوهزار پوندی
و برای هر مدیوم شات،
هزاران بمب باید انداخت
بر بیمارستانهای واقعی،
نانواییهای واقعی،
مسجدها،
کلیساها،
و دانشگاههای واقعی
و کلوزآپ گرفت از صورت خونالود کودکان،
زنان، سالمندان،
مردهی خبرنگاران،
و رانندگان آمبولانس…
باید پان کرد دوربینهای سینماسکوپِ هفتاد میلیمتری را،
بر مردانِ سراپا لُخت،
لرزان در سرما،
خوار، خمیده، سرشکسته،
تا جهانیان خوی نازیها را به درستی درک کنند،
و تازه دریابند هولوکاست یعنی چه،
باید زوم کرد بر عضلاتِ درهم پیچیدهی صورت مادرانِ داغدار،
که حتا شانس سوفی را نیز ندارند *
که میان «ایوا» و «یان» یکی را انتخاب کنند
برای سوختن در آتش مولوخ،
بمبهای فسفری،
خفقان زیرِ آوارِ بمبافکنها
هالیوودِ گرامی باید فیلم تازهیی بسازد
تا جهانیان بدانند،
و تا ابد نه ببخشند،
نه فراموش کنند
جنایات این هولوکاست را،
دگردیسیِ قربانیان دیروز،
و جانیان امروز را،
چه پیشرفته صنعتیست هولوکاست،*
با آن فیلمهای هنرمندانه،
گریمهای ماهرانه،
تصویر سازیهای نبوغآمیز،
لِنزهای وارونهساز،
منتقدانِ برتر،
و آنهمه رسانهی انحصاری،
و غولهای بازاریابی…
لقمان تدین نژاد
آتلانتا، ۴ فوریه ۲۰۲۴
*-لاری فینک، ریچارد سولومون از بلاک راک و بلاک استون دو شرکت مالی مخوف و مهاجم آمریکایی.
*-پِردو فارما متعلق به خانوادهی ساکلر، با بنیادهای خیریه و هنری در اروپا و آمریکا و اسرائیل، که طمع بی پایان آنها دلیل اصلی اپیدمی و بحران داروهای مخدر در آمریکا و مرگهای بیشماری بود که به دنبال آمد، تقریباً تمام آن در میان اقشار فرودست روستاییِ آمریکا.
*- خانوادهی روشیلد در انگلستان در پیدایی دولت اسرائیل و عهدنامههای خانمان برانداز سایکس-پیکو و بالفور نقش کلیدی داشتند با لابیها و کمکهای میلیون پاوندی به سیاستمداران انگلیسی.
*- Exedus فیلم ورودِ زوریِ مهاجران یهودی به سرزمین فلسطین.
*- Il giardino dei Finzi-Contini ساختهی ویتوریو دِسیکا
*- Yad Vashem
*- ریچارد پرل همان کسی است که در آستانهی حملهی آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳
در اسرائیل سخنرانی کرد و جملهی معروف او با کفزدنهای شدید مردم همراه شد: «امروز همه میخواهند به بغداد بروند، اما هدف مردان واقعی تهران است.» همین برخورد ریچارد پرل و لیکودیها و صهیونیستها مجاهدین خلق را به یکباره ذوقزده ساخت و امید تازهیی در دلهایشان انداخت. ریچارد پرل از آن پس تبدیل شد به سخنران ویژهی آنها در گرد هم آییها و تظاهرات سازمانی.
*-پل وولفوویتز، مشاور سیاست جنگی و طراح حمله آمریکا به خاورمیانه(سوریه، عراق، ایران) در سال ۲۰۰۳، و تغییر نقشهی جغرافیای منطقه و برپاییِ دولتها و کشورهای تازهیی که از همین سه کشور بریده و کنده گشته و تأسیس میشدند.
*-مارک دوبوویتز، یک لیکودیِ دو آتشه از بنیاد دفاع از دموکراسی، معمار و مشوّق خستگیناپذیرِ تحریمهای آمریکا علیه ایران. تأثیر او بر روند سیاستهای خصمانه جنگطلبانهی آمریکا علیه ایران تاریخساز بوده است و مصداق بارز «نقش شخصیت در تاریخ»
*-ویکتوریا نولاند در به راه انداختن کودتا در کشور اوکراین و اغتشاشات موسوم به «میدان» و انقلاب رنگی و بالاآمدن نئونازیهای اوکراین (که خود وارث قتلعام وحشیانهی هممسلکان یهودی او در جنگ دوم جهانی بودند!) نقش کلیدی داشت و همین شخص بود که با لابیها و اعمال نفوذ و قدرت خود زیرآب مذاکرات صلح میان زلنسکی و دولت روسیه را در ترکیه زد و تلاشها و مشاورات او بود که منجر به ادامهی جنگ در اوکراین و دخالت ناتو و مرگ کرور کرور سربازان جوان بیگناه اوکرایینی شده است.
- سالزبرگر خانوادهی صاحب روزنامهی نیویورک تایمز
- بیلدربِرگ کنفرانس سری سالانهی نخبگان غرب برای تعیین سیاستهای جهانی سال آینده و چند سال نزدیک. ورود خبرنگاران به آن ممنوع است و افشای مذاکرات درون جلسه و اشاره به آن نقض قانون امنیت ملی و جاسوسی بشمار میآید. سال گذشته هنری کیسینجر و اِریک اشمیت (از گوگل) در آن شرکت داشتند.
* جفری اِپستین Jeffrey Epstein برای شخصیتهای صاحبنام و متنفذ آمریکایی و اروپایی دختر (شماری زیر شانزدهسال) میکشید برای ایجاد رابطه و در کنترل گرفتن آنها برای اهداف سیاسی و به اصطلاح blackmail کردن. چیزی شبیه پرستوهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و دیگر سازمانهای جاسوسی. خانم جیزلِین مَکسْ-وِل Ghislaine Maxwell در هستهی این پروژه قرار داشت و در پیشبرد آن نقش کلیدی ایفا میکرد. خانم مکس-ول دختر رابرت مکس-ول صاحب رسانهی بریتانیایی و جاسوس موساد و اِم-آی-۶ بود و مادر او الیزابت مکس-ول محقق هولوکاست بشمار میآمد. حقیقتِ روابط و هماهنگیِ این زوج و این عملیات با سازمانهای جاسوسیِ اسرائیل از همان ابتدا به بیرون درز کرده بود و اخیرا با رو شدن برخی مدارک استناد بیشتری یافته و از حد شایعه فراتر رفته است.
*- در صد روز اول جنگ غزه بیش از پانزدههزار کودک فلسطینی-یک نسل از آنها-بدست ارتش اسرائیل کشته شده است.
*- یکی از خدایان فرقهیی باستانی در یهودیه که کودکان را در محراب او زنده زنده درکوره میانداختند و قربانی میکردند. جووانی پاسترونه در فیلمِ Cabiria و فریتز لانگ در فیلم Metropolis مولوخ را به تصویر کشیدهاند.
*- عمالیق قوم دشمن اسرائیلیها بودند. در تورات آمده که یهوه جلّ جلالُه به سموئیل امر میکند که این قوم را از «بزرگ و کوچک، زن و مرد، کودک و شیرخواره، گاو و گوسفند و شتر و الاغ از صفحهی روزگار پاک کند (نسل کشی-genocide)» به گناه شبیخون زدن به او در راه بازگشت از مصر.
*- وزیر دفاع اسرائیل فلسطینیها را حیوانهای آدمنما خطاب میکرد که همه باید به دلیل همراهی با حماس، زیر تحریمهای اسرائیل از بیغذایی و بیآبی و بیبرقی و غیره بمیرند.
*- فیلم Sophie’s Choice با بازی مِریل اِستریپ
*- «صنعت هولوکاست» نام کتابی از نورمن فینکلاشتاین: The Holocaust Industry: Reflections on the Exploitation of Jewish Suffering by Norman Finkelstein عبارتی که به نام فینکلاشتاین ضرب خورده در همه جا تکرار میشود از جمله در سخنان کسانی چون نوآم چامسکی، الکساندر کوبرن، جان مرشهایمر، و بزرگانی دیگر.
پاسخ به آقای کرمخان رومیانی؛ مرقوم فرموده اید: “من دسه گلی تازه نیستم،بلکه منتظر گلکاشتن جدید تدین نژاد عزیز هستم،چرا نوشته راکور وعلیل کردید،تمام نوشته را لطف کنید به نظر این عزیز برسد.”!! متوجه منظورتان نشدیم. انگار خواسته اید بگویید، ما در نقل اظهار نظر شما، دخل و تصرفی کرده یا به قول شما؛ “نوشته را کور و علیل کرده ایم!” پیام شما هر چه بوده، تمام و کمال منتشر شده است. پیام توضیحی ی شما (که آن هم منتشر شده است)، بی مورد است.
درودبر شما، من دسه گلی تازه نیستم،بلکه منتظر گلکاشتن جدید تدین نژاد عزیز هستم،چرا نوشته راکور وعلیل کردید،تمام نوشته را لطف کنید به نظر این عزیز برسد.
سپاس بی کران
…دسته گلی تازه هستم .به قول حافظ
نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما
زنده وپاینده باشی تا نوشتار بعدی………… بدرود باشی
شعری تکاندهنده از واقعیاتتلخدو قرن ……در زیر نویس قسمت مربوط بهاوکراین نقش افزون طلبی پوتین نادیدهگرفته سدهولی ابن از بار سنگینواقعات تکاندهنده نمیکاهد..با سپاس..