جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

استفاده از همه ی ظرفیت ها برای اعتراض به مصوبه مزدی – گفتگوی رادیو پیام آزادی با داوود رضوی

داود رضوی در گفتگو با راديو پيام آزادی می گويد: سندیکای کارگران شرکت واحد،ازهمه کارگران خواسته است از همه ظرفیت های اعراضات نسبت به تعیین این میزان از حداقل دستمزد استفاده کنند
دادگاه تجدید نظر

داود رضوی ازاعضای هیت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفتگو با رادیو پیام آزادی می گوید: سندیکای کارگران شرکت واحد،ازهمه کارگران خواسته است از همه ظرفیت های اعراضات و اجتماعات خودنسبت به تعیین این میزان از حداقل دستمزد استفاده کنند.

به گفته ی او، نحوه تعین حداقل دستمزد و میزان آن آشکارمی کند هم دولت و هم شورایعالی کارمشروعیت ندارد و به رسمیت شناخته نمی شوند.

شورایعالی کارچهره ظاهری و نمایشی خود راهم از دست داده است. سه جانبه گرائی هم در ایران وسیله فرمایشی و اعتباری ندارد. سرمایه داران و دولت، یکه تازی می کنند. فعالین کارگری و فعالین سندیکا و تشکل های مستقل کارگری تحت فشارهای سنگین قراردارند و دارای احکام سنگین وزندان هستند. عناصر و عوامل امنیتی و قضائی علیه کارگران تمام قد ایستاده اند. دست دولت و سرمایه داران بازاست و نگرانی ندارند.

او می گوید: کابینه اکثر دولت ها از سرمایه داران نجومی تشکیل می شود. چرا تشکل های کارگری حکومتی از حق برپائی اعتراضات کارگری استفاده نمی کنند.

به گفته ی وی تا کارگران متشکل نشوند، نه وضعیت کارگران بهتر می شود و نه دیگران.

https://akhbar-rooz.com/?p=25950 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x