جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره سلامتی پوتین

هفته‌ها است که شایعاتی درباره وضعیت سلامتی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، به گوش می‌رسد. سخنگوی کاخ کرملین این شایعات را تکذیب کرده اما گفته می‌شود که پوتین به بیماری پارکینسون و سرطان مبتلا شده است و از افسردگی رنج می‌برد. به گزارش دویچه‌‌وله، به دنبال انتشار این شایعات، بازار گمانه‌زنی‌ها بر سر احتمال کناره‌گیری ولادیمیر پوتین از قدرت نیز داغ شده و همچنین شایعه شده است که رئیس‌جمهوری روسیه به‌شدت بیمار بوده و برنامه‌ای جامع برای انتقال قدرت پیش‌بینی کرده است.
سرویس خبری شبکه اول تلویزیون آلمان روز دوشنبه با انتشار گزارشی به شایعات درباره وضعیت سلامتی پوتین پرداخته است. والری سولووی، پروفسور پیشین آکادمی تربیت دیپلمات مسکو و یکی از منتقدان پوتین، درباره انتقال قدرت از سوی او در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ تردیدی ندارد. سولووی مدعی شده است که در ژانویه سال آینده روسیه شاهد تغییرات سیاسی گسترده‌ای خواهد بود. او بر این باور است که رئیس بانک مرکزی روسیه تغییر می‌کند و حتی بسی بیش از آن، ولادیمیر پوتین نیز کناره‌گیری خواهد کرد.
سولووی گفته است که اطلاعات خود را از منابع نزدیک به پوتین کسب کرده است. شایعه شده که پوتین سرطان دارد و افزون بر آن به بیماری پارکینسون مبتلا شده است. حتی گفته می‌شود که رئیس‌جمهوری روسیه از داروهای ضدافسردگی نیز استفاده می‌کند. به باور والری سولووی، تصمیم پوتین به کناره‌گیری از قدرت سیاسی برخاسته از توصیه کسانی است که بر او نفوذ دارند. سولووی، دختر پوتین، آلینا کابایوآ را یکی از افراد بانفوذ در کاخ کرملین می‌داند.
این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، شایعات مربوط به بیماری پوتین و برنامه او برای کناره‌گیری را تکذیب کرده و خبر از سلامت کامل رئیس‌جمهوری روسیه داده است. برخی دیگر از کارشناسان، از جمله استانیسلاو بلکووسکی، کارشناس علوم سیاسی، چنین ادعاهایی را بی‌اساس دانسته و مدعی شده‌اند این ادعاها برای مصرف در خارج از مرزهای روسیه تولید و پخش می‌شوند. این در حالی است که پخش ویدئوهایی درباره سرفه‌های شدید پوتین یا لرزش دست‌ و پای او به چنین گمانه‌زنی‌هایی دامن زده است. بر اساس فیلم‌های بررسی‌شده از سوی یک ناظر، به نظر می‌رسد پوتین هنگام ایستادن مرتبا پابه‌پا می‌شود یا هنگام نگه‌داشتن یک فنجان انگشت‌هایش منقبض می‌شوند. پیش از این نیز روزنامه انگلیسی «میرور» مدعی شده که ولادیمیر پوتین به بیماری سرطان مبتلا شده و اوایل سال ۲۰۲۰ تحت عمل جراحی قرار گرفته است. این گمانه‌زنی‌ها در حالی مطرح شده که قانون‌گذاران روس در حال بررسی قانونی هستند که از سوی پوتین مطرح شده که شامل مصونیت دائمی از پیگرد کیفری برای رؤسای جمهوری سابق می‌شود. دوره ریاست‌جمهوری پوتین ۶۸ساله در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد.

https://akhbar-rooz.com/?p=95531 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x