جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجمع هفتگی بازنشستگان در تهران و بسیاری از شهرها برگزار شد

روز یکشنبه ٢۴ اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده در مقابل وزارت تامین اجتماعی و مراکز آن در شهرستان ها تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند. این تجمعات به طور هفتگی و در بسیاری از شهرها برگزار می شود. روز یکشنبه علاوه بر تهران، در شهرهای سنندج، تبریز، خرم آباد، سقز، کرمانشاه، رشت، اردبیل، اصفهان، اراک، اهواز، یزد، کرج، مشهد، شوشتر و… تجمعات اعتراضی برگزار شده است.

در تهران پلیس و نیروی انتظامی تجمع بازنشستگان را تحت نظر داشت، اما برخوردی گزارش نشده است. در این تجمع تعداد زیادی گرد آمدند و چندین نفر سخنرانی کردند. این تجمع با شعار و درخواست های مطالبی بازنشستگانه همراه بود. خانم روح زاد همسر اسماعیل گرامی که در جریان یورش نیروی انتظامی به تجمع هفده اسفند بازداشت و سپس آزاد شده بود، سخنرانی کرد و به برخورد امنیتی با فعالین و بازنشستگان و سرکوب تجمعات آنان اعتراض کرد. سخنان او با تشویق شرکت کنندگان در تجمع همراه بود.

شعارهای بازنشستگان در تجمعات امروز از جمله عبارت بودند از:” بازنشسته بیداراست، از تبعیض بیزار است”، “نه تهدید نه سرکوب هرگز اثر ندارد”، ” کشور ما رو گنجه، بازنشسته به رنجه”، “زندانی کارگری آزاد باید گردد”، “حقوق ما ریالیه، هزینه ها دلاریه”، “زحمتکشان دیروز، معترضان امروز”، “خواسته ما همینه ، زندگی بهینه”، “حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی”، ” اینهمه بیعدالتی، هرگز ندیده ملتی”، ” حقوق ۳برابر زیرخط فقر نمیخوایم”، ” مجلس دولت بس است فریب ملت”، ” دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته”، ” بیمه های تکمیلی، دزدان سر گردنه”، ” تامین اجتماعی خجالت خجالت”، “ظلم وستم کافیه سفره ما خالیه”، “ما همه با هم هستیم”،  “گرانی، تورم، بلای جان مردم”، ” صندوق بازنشسته غارت دزدان گشته”، “فقط کف خیابون، به دست میاد حقمون”.

در تجمعات این روز همچنین بنرهایی با نوشته های اعتراضی به چشم میخورد. از جمله “وقتی سبد معیشت  ۱۲ میلیون است، حقوقهای ۳ و۴ میلیونی حکم مرگ است برای خانواده ها”، “حقوق سبد معیشت افزایش با نرخ تورم”، “معیشت، سلامت، حق مسلم ماست”، “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “درمان رایگان”، “۳۰ سال حق بیمه دادیم والان درمان رایگان حق ماست”  بیانگر صدای اعتراض بازنشستگان بود.

همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن برای همه، حق تشکل، اعتصاب و تجمع و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها و بازگرداندن پولهای به سرقت رفته از صندوق بازنشستگی از جمله مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی است و این مطالبات را در قطعنامه ها، بیانیه ها و در سخنرانی هایشان بارها اعلام کرده اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=107017 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x