پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتصاب کارگران رسمی نیشکر هفت تپه و سایر اخبار کارگری طی ۳ روز گذشته

تجمع کارگران نیشکر هفت تپه

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸، کارگران رسمی شرکت نیشکر هفت تپه که تعداد آنان بیشتر از  ۴۰۰ نفر بود، در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد خود، دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان دفتر مدیریت این شرکت، تجمع کردند.

کارگران علت اعتراض خود را عدم پرداخت دستمزد تیر ماه خود، عنوان کردند.

گفتنی است که این کارگران بعد از تجمع در مقابل دفتر مدیریت، اقدام به رفتن به داخل دفتر مالی کرده‌اند.

در این ارتباط اسدبیگی مدیر عامل شرکت هفت تپه، از طریق عوامل خود به کارگران گفته است که تا بعد از روز “عاشورا”  از پرداخت دستمزد تیر ماه خبری نیست.

اطلاعیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در زیر می آید:

امروز پنج شنبه تعدادی از کارگران رسمی نیشکر هفت تپه دست از کار کشیدند.

کارگران رسمی شرکت نیشکر هفت تپه که تعداد آنان بیشتر از ۴۰۰ نفر بود، امرروز پنج شنبه ۱۴ شهریور دست از کار کشیدند.

علت اعتراض کارگرا ن عدم پرداخت دستمزد تیر ماه میباشد.

لازم به یاد آوریست که این کارگران بعد از تجمع روبروی دفتر مدیریت بعد از گذشت چند ساعت، اقدام به رفتن به داخل دفتر مالی کرده و در پی این اقدام کارگران با مسئول مالی شرکت درگیر شده اند.

در این ارتباط آقای اسد بیگی، از طریق عوامل خود، به کارگران گفته بود که تابعد از عا شورا از پرداخت دستمزد تیر ماه خبری نیست.

درضمن سایر کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که از فردا به تجمع کارگران خواهند پیوست.

زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه
۱۴ شهریور ۹۸

اطلاعیه فراخوان جمعی از کارگران هفت تپه برای تجمع فردا مقابل حراست:

فوری! فردا صبح جمعه تجمع اعتراضی درب حراست!

دوستانی که در روزهای محرم با قصد عذاداری برای دفاع از حق و مقابله با ظلم سینه میزنند! مبارزه با ظلم این نیست که کسی بگوید به من چه که مردم نون ندارن بخورن، یا به من چه که همکارم حقوق نگرفته، یا به من چه که همکار مریضم ازشدت ناراحتی از بی حقوقی حالش به هم خورد بردنش اورژانس!

باخبر شدیم امروز امیر اسدبیگ ملعون فاسد، با وجود ندادن حقوق، گستاخانه در شرکت حضور یافته و با دو نفر بادیگارد گردن کلفت اقدام به گشت زدن در شرکت نموده و وقتی با اعتراض همکارمان مهدی فتحی مبنی بر علت ندادن حقوق مواجه می شود، بابی ادبی کامل با نامبرده پرخاشگری می کند و با همکاری شکوهی ملعون و جاسوس اطلاعات حکم ممنوع الورودی او را به شرکت صادر می کند.
همکاران عزیز!
آیا ظلم و ستم های زمان افشار یادتان رفته است؟ آیا دوست دارید به دوران سابق که به کارگران بی احترامی می شدبرگردیم؟!
دوستان!
همه ما در یک کشتی نشسته ایم و هر اتفاق بدی بیفتد همه با هم غرق می شویم.
فردا صبح در حمایت از همکارمان و اعتراض به عدم پرداخت حقوق در یک مرحله و همچنین جهت بیرون انداختن شکوهی ملعون درب حراست تجمع خواهیم کرد.
جمعی از فعالین مستقل کارگری هفت تپه – ۱۴ شهریور ۱۳۹۸

تجمع کارگران کنتورسازی قزوین:

امروز پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸، شماری از کارگران کنتورسازی قزوین در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدی خود، برای پنجمین روز متوالی مقابل دانشگاه بین المللی “امام خمینی” قزوین دست به تجمع زدند.

کارگران خواستار پیگیری مجدانه مسئولان استان قزوین در خصوص تحقق مطالبات خود اعم از حقوق معوقه و سنوات شدند.

شرکت کنتورسازی قدیمی‌ترین شرکت سازنده کنتورهای برق در کشور است و کارگران این شرکت به دلیل مدیریت نادرست این مجموعه با مشکل مواجه شده‌اند.

تجمع کارگران واحد تولیدی، صنعتی آذرآب اراک:

روز چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، شماری از کارگران واحد تولیدی، صنعتی آذرآب اراک، برای دومین روز متوالی، دست به تجمع زده و در میدان مرکزی این شهر راهپیمایی کردند.

این کارگران عدم پرداخت مطالبات مزدی خود را علت تجمع و راهپیمایی، عنوان کردند.

در این تجمع که از نیمروز ۱۳ شهریور ماه از مقابل شرکت آغاز و به میدان اصلی شهر (میدان شهدا) ختم شد، کارگران در مسیر خود در مقابل بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده این شرکت و دفتر نمایندگان اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، تجمع کردند و خواستار شنیده شدن صدایشان شدند.

روز سه شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۸نیز، گروهی از کارگران شرکت آذراب اراک در اعتراض عدم پرداخت مطالبات مزدی خود و بلاتکلیفی شرکت، در میدان شهدای این شهر، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. معترضان با پهن کردن سفره خالی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

از قرار معلوم، کارگران این واحد تولیدی، دستمزد ماه‌های تیر و مرداد را دریافت نکرده‌اند و بخشی از دستمزد خرداد را نیز طلب دارند.

کارگران گفتند: “بلاتکلیفی وضعیت کارخانه مهم‌ترین مشکل ما کارگران است. ما از مسئولان انتظار داریم وضعیت تولید و کارخانه را روشن کنند”.

محمد تقی آبایی (مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) با اشاره به اینکه کارگران آذراب امروز (۱۲ شهریور) یک تجمع اعتراضی خارج از شرکت برگزار کردند، گفت: “تعیین تکلیف وضعیت مدیریت و مالکیت شرکت و دو ماه حقوق معوقه دلیل اعتراض کارگران است”.

وی افزود: “روز گذشته در تهران جلسه‌ای با حضور مسئولان برگزار شد که در این جلسه قرار شد تا بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده آذراب طی ۴۸ ساعت وضعیت مدیریت شرکت را مشخص کند. متاسفانه مشارکت بانک کشاورزی در بحث هیئت مدیره آذراب بسیار ضعیف است. اکنون مدیرعامل شرکت استعفا داده است”.

تجمع کارگران شهرداری شاهین شهر:

روز ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، تعدادی از کارگران شهرداری شاهین شهر، در اعتراض عدم تغییر وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی و وضعیت معیشتی خود، در مقابل ساختمان شهرداری این شهر دست به تجمع زدند.

کارگران شهرداری شاهین شهر با اشاره به اینکه به صورت پیمانی در  یک شرکت پیمانکاری به کار خدماتی مشغول هستیم، گفتند: “می‌خواهیم وضعیت استخدامی ما به قرارداد مستقیم تبدیل شود”.

آبایی تصریح کرد: “روز گذشته مشخص شد که کارخانه به مپنا یا شرکتی مشابه واگذار شود. آذراب خوشبختانه با مشکل کمبود سفارش مواجه نیست بلکه مشکل اصلی این واحد تولیدی، مشخص نبودن تکلیف مدیریت است”.

کارگران پیمانی شهرداری شاهین شهر گفتند که حقوق دریافتی آنان کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد و در این بین شرکت واسطه‌ای که هیچ نقشی در خدمات شهری ندارد؛ به واسطه کار آنان؛ به سودهای کلانی دست پیدا کرده است.

به گفته آنان، کارگرانی که توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی در شهرداری شاهین شهر مشغول به کار هستند، ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری آنها وجود دارد.

آنها در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه پیش از این وضعیت شغلی خوبی داشتیم و همه حقوق و مزایای ما طبق قانون کار پرداخت می‌شد، گفتند: “قبل از برگزاری مناقصه و واگذاری واحد خدمات شهری به پیمانکار مربوطه مسئولان شهری به کارگران اطمینان دادند پیمانکار حق اخراج هیچ کارگری را ندارد در عین حال کارگران خدماتی همانند گذشته از حقوق مزایای قانونی بهره مند خواهند شد”.

تجمع فعالان صنفی بخش صنایع مزاحم:

روز چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، عده‌ای از فعالان صنفی بخش صنایع مزاحم، نسبت به براورده نشدن مطالبات خود، در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان ری، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

معترضان خود را دست‌اندرکار حوزه تولید بخش مشاغل کاذب و مزاحم ( پلاستیک، کارگاهی و …)‌ خواندند که پس از خرید زمین از یک نفر مالک، قصد ساخت واحدهای صنفی‌شان را در فاز سوم مجتمع فرخی باقرشهر دارند اما شهرداری اجازه ساخت به آنان نمی‌دهد زیرا می‌گوید که مالک اصلی، فراتر از مجوز و مفاد پروانه، با فروش زمین به تعداد بیشتری از آنچه در جواز قید شده، اقدام کرده است.

«محمد» یکی از تجمع کنندگان که قصد احداث واحد صنفی در فاز سوم مجتمع فرخی دارد گفت:‌ “سال ۹۱ برای احداث این واحد همه هزینه‌ها را از ما گرفته‌اند اما اینک اجازه ادامه فعالیت برای بهره‌برداری به ما نمی‌دهند”.

وی با بیان اینکه ۲ فاز این مجتمع هم اکنون در حال فعالیت هستند افزود: “از آنجا که ما هزینه کرده‌ایم باید به ما هم اجازه فعالیت بدهند”.

تجمع کارگران کنتورسازی قزوین:

روز چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، جمعی از کارگران کنتورسازی قزوین در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدی خود، برای چهارمین روز متوالی در مقابل ساختمان استانداری قزوین، دست به تجمع زدند.

 کارگران شرکت کنتورسازی شهرستان البرز استان قزوین از روز شنبه نهم شهریور تا به امروز مقابل استانداری قزوین تجمع کرده‌اند و خواستار پیگیری مطالبات خود اعم از حقوق معوقه حدود ۳۰ ماهه و سنوات خود از مسئولان هستند.

در حال حاضر مدیرعامل شرکت کنتورسازی در زندان به سر می‌برد و سوء مدیریت موجب شده حقوق کارگران پرداخت نشود و همچنان پیگیر مطالبات خود از طریق تجمع مقابل استانداری قزوین باشند.

تجمع کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت:

روز چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، شماری از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و معوقات مزدی خود، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، دست به تجمع زدند.

یکی از این کارکنان معترض گفت: “حدود ۱۵۰۰ نفر هستیم که پس از ۱۳سال فعالیت در دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، هنوز وضعیت شغلی‌مان مشخص نیست”.

به گفته وی، اصلی‌ترین خواسته کارکنان معترض سهام عدالت توجه به امنیت شغلی آنها در لایحه آزادسازی سهام عدالت است که قرار است به زودی در صحن علنی مجلس مطرح و برای تصویب به رای گذاشته شود.

در لایحه مذکور به امنیت شغلی کارکنان سهام عدالت که حدود ۱۳ سال است در مجموعه شرکت‌های سهام عدالت شهرستانی سابقه کار بیمه‌ای داشته و عمر مفید خود را در شرکت‌های مذکور سپری کرده‌اند، هیچ‌گونه توجهی نشده است.

به گفته این کارگران؛ عدم توجه مجلس به امنیت شغلی کارکنان تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت در سطح کشور که زحمات این  کارکنان، سهام عدالت را به ثمر رسانیده است، عامل تجمع امروز کارکنان سهام عدالت مقابل مجلس شده است.

تجمع معلمان حق التدریسی در تهران:

روز سه شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، عده ای از معلمان حق التدریسی وزارت آموزش و پرورش، در اعتراض به وضعیت استخدامی و بلاتکلیفی در این حوزه، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، دست به تجمع زدند.

امروز همزمان با برگزاری جلسه علنی مجلس شورای اسلامی جهت رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای دو وزارتخانه آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ جمعی از معلمان حق التدریسی مقابل درب مجلس تجمع کردند.

معترضان پلاکاردهایی با عنوانین “۳۰ هزار حق التدریسی” و “استخدام حق من است” و… را در دست داشتند.

https://akhbar-rooz.com/?p=2271 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x