سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نمازهای جمعه در تهران و ۲۸ استان کشور لغو شد

خطر کرونا جدی تر از آن است که بتوان با آیین های مذهبی به سراغ آن رفت. برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، حکومت مجبور شده نمازهای جمعه را لغو کند. آمار قربانیان کرونا در کشور به ۲۸ نفر رسیده و مسابقات فوتبال تیم های ایرانی در آسیا لغو شده است

خطر کرونا جدی تر از آن است که بتوان با آیین های مذهبی به سراغ آن رفت. برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، حکومت مجبور شد نمازجمعه در تهران و چندین شهر دیگر را به خاطر ویروس کرونا لغو کند.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اطلاعیه‌ای از لغو نماز جمعه این هفته در ۲۹ استان کشور خبر داده و اعلام کرده است: پیرو درخواست وزیر بهداشت و درمان و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا و اهمیت حقوق شهروندان عزیز و مومن ایران اسلامی این تصمیم گرفته شده است.

شهرهایی که نماز جمعه در آن ها لغو شده است عبارتند از تهران، قم، رشت، مشهد، تبریز، ارومیه، همدان، اصفهان، ساری، اردبیل، کرج، اهواز، سمنان، زاهدان، شیراز، قزوین، سنندج، کرمانشاه، یاسوج، گرگان، خرم آباد، بندر عباس و یزد.

در این اطلاعیه آمده است: همچنین در مراکز استان ها و  شهرستان ها و شهرهایی که حسب اعلام کتبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استانداران، به طور قطعی نقطه حساس شناسایی شده است نماز جمعه این هفته اقامه نخواهد شد.

جدیدترین آمار: تعداد تلفات به ۲۸ نفر رسید

آخرین آمار ابتلا و فوتی کروناویروس جدید در کشور اعلام شد. دکتر کیانوش جهانپور – رییس مرکز روابط  عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اعلام آخرین آمار ابتلا به کووید- ۱۹ در کشور، گفت:‌ بررسی‌های انجام شده از روز گذشته تا پیش از ظهر امروز روی موارد مشکوک کووید- ۱۹ مشخص کرد که ۱۰۶  نفر ابتلای قطعی‌شان به کرونا، تایید شده است که متاسفانه هفت تن از آنها جان باخته‌اند.

به گفته جهانپور، از میان موارد تایید شده از روز گذشته تا ظهر امروز، ۳۸ تن در استان تهران، ۲۳ تن در گیلان، هفت تن در قم، یک تن در همدان، هشت تن در اصفهان، هفت تن در مازندران، پنج تن در اردبیل، سه تن در البرز، یک تن در خراسان رضوی، سه تن در سمنان، دو تن در کرمانشاه، سه تن در لرستان، یک تن در کردستان، یک تن در یزد، یک تن در آذربایجان غربی و دو تن در آذربایجان شرقی بوده‌اند.

وی گفت: به این ترتیب تعداد کل مبتلایان قطعی کووید ۱۹ به شمار ۲۴۵ تن رسید که متاسفانه ۲۶ تن از آنها جان باختند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکید کرد که با توجه به افزایش تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در کشور، تشخیص تعداد بیشتری از موارد قطعی این بیماری صورت گرفته است.

در ادامه اخبار مرتبط با فوتی‌های کرونا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با ایرنا از فوت دو تن در این استان خبر داد. با احتساب این خبر تعداد فوتی‌های کرونا به ۲۸ نفر رسید.

به حرم حضرت معصومه بیایید و شفا بگیرید!

در حالی که تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرده است با وزیر بهداشت در تماس است و تابع نظر این وزارتخانه در خصوص امور مربوط به این بیماری خواهد بود، علی سعیدی تولیت حرم معصومه و نماینده ولی فقیه در استان قم گفته است: «ما این حرم مقدس را دارالشفا می‌دانیم. دارالشفا یعنی مردم بیایند و از امراض روحی و جسمی شفا بگیرند. بنابراین باید اینجا باز باشد. باید با قوت مردم بیایند؛ البته ما احتیاط را هم شرط می‌دانیم و مسائل بهداشتی را هم رعایت می‌کنیم.»

تعویق بازی‌های تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا روز پنجشنبه ۲۷ فوریه در بیانیه‌ای رسما اعلام کرد بازی‌های دور سوم تیم‌های ایرانی فعلا لغو شده و به زمان دیگری موکول می‌شود. این کنفدراسیون در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران با بیان این مطلب تاکید کرد دیدار تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهرخودرو در مقابل رقبای آسیایی خود در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

علاوه بر این ای اف سی اعلام کرد بازی تیم فوتبال اف سی سئول در مقابل چیانگ رانگ تایلند هم که قرار بود روز سوم مارس در پایتخت کره جنوبی برگزار شود هم فعلا به تعویق افتاده است.

همچنین بازی دور چهارم تیم فوتبال سپاهان اصفهان در مقابل النصر عربستان که برای روز شش آوریل برنامه‌ریزی شده بود، فعلا برگزار نمی‌شود.

در این بیانیه احتمال تعویق بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال در آسیا نیز رد نشده است. جان وینزور دبیرکل ای اف سی در بخشی از این بیانیه‌ می‌گوید: «ما در تماس دائمی با فدارسیون‌های عضو و همراهان و همکاران در آسیا هستیم. همچنین با فیفا در خصوص وضعیت احتمالی مسابقات آتی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در حال رایزنی هستیم.»

https://akhbar-rooz.com/?p=21343 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x