جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعلامیه حزب حکمتیست: خلع ید از اسدبیگی، این پیروزی نتیجه استقامت شماست!

کارگران مبارز هفت تپه بدنبال پنج سال تلاش و مبارزه به قولشان عمل کردند و امید اسدبیگی کارفرمای فاسد و ضد کارگر را از هفت تپه بیرون انداختند. خلع ید از اسدبیگی یک گام بجلو و یک پیروزی برای مبارزه کارگران بویژه در دو سال اخیر است که خواست خلع ید از بخش خصوصی طرح شده بود. کارگران هفت تپه و خانواده هایشان میروند که با شادی و غرور پیروزی شان را جشن بگیرند. آنها احساس پیروزی می کنند و این بسیار واقعی است، ماندن اسدبیگی با تداوم هفت تپه و کارگرانش مانع الجمع بود. خواست بیرون انداختن اسدبیگی و خلع ید از وی بعنوان یک کارفرمای ابراختلاسگر و ویرانگر به صدر رانده شد و نهایتا محقق شد. کارگران هفت تپه با اتکا به قدرت اتحاد و یگانگی شان و با استقامت و کوتاه نیامدن، اسدبیگی را از مجتمع هفت تپه بیرون انداختند. کارگران هفت تپه نشان دادند و اثبات کردند که مبارزه واقعی و مبتنی بر درک شرایط مشخص، علیرغم تمام مشکلات و محدودیتها و موانعی که وجود دارند، میتواند بیوقفه پیش برود و نهایتا پیروز شود. امروز رای دادگاه قوه قضائیه با تاخیر و بدلیل محاسبات مورد نظرشان با تاخیر اعلام شد. بالاترین نهادهای حکومتی با برسمیت شناسی خواست کارگران و اعلام خلع ید از اسدبیگی، عقب نشست و بر قدرت اتحاد کارگری صحه گذاشت.

این پیروزی کارگران هفت تپه را در موقعیت جدیدی قرار میدهد. کارگران بدرست اعلام کرده اند که هفت تپه مال ماست، لذا خلع ید اسدبیگی آغاز راه است. حال که هفت تپه از خطر نابودی و تعطیلی و بیکارسازی وسیع موقتا جسته است، وقت آنست که این پیروزی به تحکیم موقعیت شغلی و قراردادها و شرایط کار و ایجاد شورای مستقل کارگران و اعمال نظارت شان به همه امور منجر شود. کارگران هفت تپه و خانواده هایشان در این سالها متحمل اذیت و آزار و رنجهای فراوانی شدند اما تسلیم نشدند. کارگران هفت تپه حاضر نشدند محل کار چندین نسل شان به حکم منافع سرمایه دارانی چون اسدبیگی و حمایت حکومتی ها نابود شود، مقابل این روال ایستادند و حرفشان را به کرسی نشاندند. وقت آنست روی دوش این پیروزی و اتحاد و اعتماد گسترده تری که ایجاد کرده است، با اتکا به مجمع عمومی و سنت شورائی شان، گامهای دیگر را بردارند. همکاران اخراجی از جمله آقایان اسماعیل بخشی و محمد خنیفر باید به کار برگردند و پرونده های قضائی علیه کارگران مختومه اعلام شود. 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست این پیروزی درخشان و مهم را به کارگران هفت تپه صمیمانه تبریک میگوید. امروز در شادی شما بخشهای مختلف طبقه کارگر، دوستداران جنبش کارگری و همراهان همیشگی مبارزه و اعتصاب کارگران هفت تپه، شریک اند. این پیروزی تاثیرات بلافصل در جنبش کارگری و روحیه کارگران دارد. پیروزی در هفت تپه مبارزه علیه خصوصی سازی و متعلقات آنرا تشدید می کند. تجربه عملی کارگران هفت تپه نشان داد که قدرت مبارزه و اتحاد هر ناممکنی را ممکن میکند.

کارگران شریف هفته تپه، پیروزیتان مبارک! زنده باد هفت تپه قهرمان، پایتخت اعتصاب جهان! درود بر رزم و اتحادتان!

مرگ بر جمهوری اسلامی

آزادی، برابری، حکومت کارگری

زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۸ مه ۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=112735 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x